Tipuri de bloguri si caracteristicile lor

Blogging-ul a inceput sa prinda teren pe la finele anilor 1990. In primele clipe de existenta toate blogurile erau un fel de jurnale in care fiecare isi povestea viata de zi cu zi, comenta ceea ce traia, ceea ce vedea. Nimeni nu se gandea ca la un moment dat blogging-ul va putea fi monetizat, ca se va dezvolta asa de mult incat vei avea cum sa obtii venituri frumoase din postarile zilnice.

Astazi blogurile s-au modernizat, avem layout-uri elegante, avem foarte multe resurse tehnice si online pentru a le imbunatati, pentru a avea un continut de calitate si a atrage cat mai multi cititori. Cum am vazut, primele bloguri erau de tip jurnal, un jurnal virtual unde scriai tot ceea ce titi trecea prin cap si nu exista o anumita rigoare. Acum avem o multime de tipuri de bloguri care genereaza trafic de calitate si venituri destul de mari. Un tip de blog care aduce aminte de inceputurile blogging-ului este cel personal. Pe un blog personal fiecare scrie ce vrea, abordeaza ce subiecte crede el ca sunt de interes, comunitatile formate in jurul blogului personal sunt destul de bine inchegate, dar se formeaza mai greu.

Mai avem bloguri business, adica niste bloguri asociate unei afaceri, create special pentru expunere mai buna, pentru trafic, pentru a atrage clienti interesati de produse si servicii. Rigoarea este mai mare decat in cazul unui blog personal, comunitatile se formeaza mai usor, in general sunt clienti sau potentiali clienti, blogurile sunt asociate unor site-uri sau sunt gazduite de platforme online ale businessului. Blogurile profesionale sunt acele bloguri facute special pentru a castiga bani online. Se folosesc o multime de strategii de monetizare pentru a obtine venituri cat mai mari la final de luna.
Nu e neaparat sa avem doar un blog profesional, putem avea mai multe, foarte bine nisate care sa genereze trafic organic foarte mult. Si daca tot am amintit de nise, exista si blogurile de nisa care se concentreaza pe un anumit subiect. In acest caz e foarte important sa stii pe ce nisa sa te situezi, trebuie facute analize, cercetari, trebuie studiat, testat un anumit tip de continut. Mai exista si blogurile colective, cum e de exemplu https://blogevent.ro/ unde vom gasi continut de la mai multi bloggeri integrat intr-un singur site. Practic un blog colectiv poate fi mai bun decat unul nisat pentru ca atinge foarte multe subiecte care ar putea fi cautate si citite de un anumit tip de public.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche